نخوردن صبحانه ممکن است خطر سکته مغزی و بیماری های قلبی را افزایش دهد

نخوردن صبحانه می تواند خطر بیماریهای قلبی و عروقی را افزایش دهد. این ارتباط، با مطالعه ی 6550 بزرگسال 65 تا 75 ساله ثابت شد و به خصوص برای سکته های مغزی، قوی بود.

تقریباً 60 درصد از شرکت کنندگان هر روز صبحانه می خوردند، یک چهارم از افراد شرکت کننده در برخی روزها و 16 درصد به ندرت صبحانه می خوردند یا هرگز صبحانه نمی خورند. همه در ابتدای مطالعه عاری از بیماری قلبی بودند. طی بیش از 17 سال پیگیری ، 2318 مورد فوت ثبت شد، از جمله 619 نفر که در اثر بیماری های قلبی عروقی جان خود را از دست داده بودند.

تحقیقات پیشین نشان داده اند که افرادی که هرگز صبحانه نمی خورند احتمالاً چاق بوده و کلسترول بالایی دارند، اما در این مطالعه ی مشاهده ای که نتایج آن در ژورنال کالج قلب آمریکا منتشر شد، این عوامل و بسیاری از فاکتورهای بهداشتی، رفتاری و اجتماعی و اقتصادی کنترل گردید.

نتایج نشان داد خطر مرگ در اثر بیماری های قلبی عروقی در افرادی که از این وعده غذایی صرف نظر می کردند در مقایسه با کسانی که هر روز صبحانه می خوردند،  87 درصد و خطر مرگ به همه ی علل در آنها 19 درصد افزایش یافته بود. خطر ابتلا به بیماری های قلبی در افرادی که از خوردن صبحانه صرفنظر می کردند، 59 درصد و خطر سکته مغزی بیش از سه برابر در این افراد افزایش یافته بود.

منبع:

https://www.independent.co.uk/life-style/health-and-families/health-news/stroke-heart-disease-stress-diabetes-breakfast-a8882601.html